Publicat: 1 august 2016

Asociația Culturală „Patrimoniu pentru Viitor” susține campania „Brâncuși e al meu”

Și Asociația noastră și-a asumat un rol în această campanie națională ce are ca scop achiziția de către stat a operei de artă „Cumințenia pământului”, de Constantin Brâncuși, bun aparținând patrimoniului cultural național, categoria tezaur. Credem că noi toți putem reuși să ne mobilizăm pentru o cauză care vorbește despre identitatea noastră culturală.  În urma participării la procesul de selecție organizat de Ministerul Culturii, Asociația Culturală „Patrimoniu pentru Viitor” poate să primească fonduri din partea companiilor prin încheiere de contract de sponsorizare. Sumele astfel rezultate sunt apoi transferate prin debit direct în conturile Ministerului Culturii. Fiecare gest încurajează și alți donatori să se alăture campaniei. Achiziția operei lui Constantin Brâncuși se poate face printr-un efort conjugat al statului român și al cetățenilor: suma de cinci milioane de euro a fost alocată deja de Guvern și este nevoie ca șase milioane de euro să fie colectate prin intermediul contribuțiilor voluntare ale persoanelor private și a celor juridice, până pe 30 septembrie 2016. Spotul campaniei „Brâncuși e al meu”: https://www.facebook.com/CuminteniaPamantului.ro/videos/1712232692376470/   
 Acum puteți dona și prin SMS pentru „Cumințenia pământului” de Constantin Brâncuși
 Puteți dona și printr-un SMS ce conține cuvântul „BRANCUSI” trimis la numărul 8833 pentru a participa la subscripția națională pentru achiziția operei lui Constantin Brâncuși, „Cumințenia pământului”.  Valoarea unui SMS trimis este de 2 euro, iar numărul este valabil până pe 30 septembrie 2016. Donațiile prin SMS sunt contorizate online aici: http://donatie.ro/index.php/doneaza-prin-sms/alege-organizatia/brancusi-e-al-meu Donațiile prin SMS au fost facilitate de ONG-urile Asociația Culturală „Patrimoniu pentru Viitor” (http://www.patrimoniu-viitor.ro/#) și Asociația pentru Relații Comunitare(http://arcromania.ro/content/index.php), implicate pro bono în campanie. Numărul este valabil în rețelele Digi Mobile, Orange, Telekom Romania Mobile și Vodafone până în data de 30 septembrie 2016. Nu se percepe TVA pentru donațiile de pe abonament. În rețelele Orange și Telekom Romania Mobile, pentru cartelele preplătite, TVA-ul a fost reținut la achiziționarea creditului.Pentru donațiile de pe cartele preplătite, în rețeaua Vodafone utilizatorii nu plătesc TVA. 
desen: Perjovschi Dan
 Alte modalități de donație:
 Direct prin intermediul site-ului campaniei: http://www.brancusiealmeu.ro; Sunt disponibile conturi în lei, euro și dolari în care se pot face donații prin transfer bancar sau prin depunere de numerar într-unul din cele specificate pe site-ul campaniei, deschise pe numele Ministerului Culturii, CIF 4192812; Prin intermediul celui mai mare retailer online din România, eMag, românii pot cumpăra virtual pe http://www.emag.ro „Cumințenia pământului”, donând astfel în conturile campaniei pentru achiziția operei lui Constantin Brâncuși. 
Andrei Pleșu, ambasador al campaniei „Brâncuși e al meu”:
 Toată lumea știe celebra replică din „Apus de soare”: „Moldova n-a fost a strămoșilor mei, n-a fost a mea și nu e a voastră, ci a urmașilor voștri și a urmașilor urmașilor voștri în veacul vecilor" Aș avea de făcut o modestă corectură: pentru ca ceva să fie al urmașilor tăi și al urmașilor urmașilor tăi, trebuie, totuși, mai întîi, să fie al tău. Brîncuși va fi, deci, al copiilor noștri, numai dacă, mai întîi, vom face în așa fel încît să fie al nostru. Avem, așadar, ocazia să dăm o probă de patriotism adevărat. Nu unul de vorbe, de retorică lăcrămoasă, de efuziuni pe bază de șpriț, ci unul responsabil, solidar, generos, dedicat celor care vin după noi. Numai așa „Cumințenia Pămîntului” va fi și „cumințenia” noastră.Andrei Pleșu
Corina Șuteu, Ministrul Culturii:
 Campania pentru achiziționarea operei „Cumințenia pământului” de Constantin Brâncuși este și un demers de natură educațională. Campania de strângere de fonduri va antrena o conștientizare atât la nivelul instituțiilor publice de cultură, cât și la nivelul societății civile în ceea ce privește rolul artei și al artistului în societate. Campania va aduce un subiect înalt cultural pe agenda opiniei publice, iar Brâncuși și opera lui vor fi subiect de dezbatere publică, ceea ce este atât de necesar în societatea de astăzi. Va fi pus în lumină, pe agenda publică, un subiect de natură culturală, simbolică și identitară. Asumarea responsabilității acestei campanii este un act de curaj în guvernanță. Este o campanie care asumă o serie de riscuri și de responsabilități simbolice.Corina Șuteu, Ministrul CulturiiSursa: http://www.mediafax.ro/cultura-media/cumintenia-pamantului-este-expusa-la-muzeul-bancii-nationale-a-romaniei-galerie-foto-15469866
 „Cumințenia pământului” 3D:  https://sketchfab.com/models/b6d1fe4fd6d642378314f757e7d50f85 Sculptura „Cumințenia pământului” poate fi văzută la Muzeul Băncii Naționale a României (intrare Str. Doamnei, nr. 8). Accesul este gratuit, cu tur ghidat pentru toți vizitatorii. PROGRAM: de luni până vineri, între orele 10.00 – 18.00, prin programare confirmată. Vizitele încep la orele 10.00, 12.00, 14.00 și 16.00. PROGRAMARE: la muzeul@bnro.ro, precizând:data și ora dorite pentru vizită;numele și CNP/act de identitate;un număr de telefon. Procesarea solicitării are loc în două zile lucrătoare. 
Chiar si „Sânzienele” au susținut anul acesta „Cumințenia pământului”
 Să ne amintim privind reportajul Senso TV: https://www.sensotv.ro/arta-plastica/Clipa-de-arta-7058/sarbatoarea-sanzienelor-la-muzeul-national-de-arta-al-romaniei.

Revista ARHITECTURA

http://arhitectura-1906.ro/

Revista „Arhitectura” fost fondată în anul 1906 de Societatea Arhitecților Români, fiind una din cele mai vechi reviste de specialitate cu apariție continuă din Europa.

BIUAR

BIUAR este Buletinul informativ al Uniunii Arhitecților din România, cu apariție trimestrială. Buletinul informeaza membrii cu privire la evenimentele organizației, centrale și filiale teritoriale, și la cele mai importante hotarâri luate de forurile de conducere.

Bienala Națională de Arhitectură

https://www.uar-bna.ro/

Bienala Națională de Arhitectură este cel mai important eveniment profesional al „breslei” arhitecților și se organizează neîntrerupt din 1994. BNA are un concept specific fiecărei ediții, aprobat de senatul UAR.

Centrul de Cultură Arhitecturală

Centrul de Cultură Arhitecturală al UAR este sediul UAR, spațiu expozițional, sediu al bibliotecii, al arhivei UAR și al revistei ARHITECTURA. Clădirea a fost recent înscrisă în lista monumentelor istorice. Centrul de Cultură Arhitecturală este principalul spațiu în care se desfășoară evenimentele UAR.

Proiecte Culturale

Finanțarea proiectelor cu caracter cultural și social ce au ca scop susținerea obiectivelor incluse în statutul și strategia cultural-socială a UAR.

UAR Concursuri

Concursuri organizate de către UAR ce urmăresc găsirea celor mai bune soluții pentru un anume loc și/sau pentru un program de arhitectură, spații publice, orașe sau așezări rurale, amenajări, design grafic etc